Nyansatte Aziz Chaer (senterleder) tok med seg hele staben sin, Benedikte Stensrød (markedskoordinator), og satte seg ned sammen med oss i R8 Edge. De presenterte sine tanker, vyer og ambisjoner for Arkaden – og trengte en strategi som kunne gjøre det mulig å nå ”verdens mest hårete mål”. På rekordtid!
Vi arbeidet oss fram til forslaget Alt for byen!
Nominert til årets markedsfører
Filmen er produsert av Fenomen
Ved første blikk, tilsynelatende ”bare” en pay-off? I de rette hender, et strategisk verktøy. Noe Aziz og Benedikte har vist – og viser – hver eneste dag. Alle arrangementene, VM-Torget i 4 sommeruker i 2018 – med 40 000 besøkende, vinter-OL for alle byens unger ute på torget, downhill-sykling inne i Arkadens rulletrapp, VOX for kids – og en haug andre arrangementer er gjennomført for og i byen! Og for Arkaden. For, alt som er bra for Skien sentrum er bra for Arkaden. Og omvendt.
Casefilm: VM Torget
Entusiasme smitter! Sponsorer, frivilige og samarbeidspartnere står i kø for å være med på suksessen. De fortjener også en stor takk for at Arkaden og Skien sentrum blomstrer – i lag.
Det beste og viktigste måleparameteret forteller alt om forvandlingen som har skjedd: Resultatene er intet mindre enn fabelaktige!
Mens de gjennomsnittlige besøkstallene gikk ned rundt om i Norges kjøpesentre, hadde Arkaden nesten 30 % flere kunder innenfor dørene i 2018. Og mens omsetningen på landsbasis økte med 1 %, var omsetningen 27 % opp på Arkaden.
Og eventyret har knapt begynt. Entusiasmen hos drivere, eiere og medarbeidere er på topp. De er på samme lag og spiller mot ett mål! Og hos Aziz og Benedikte koker og bobler det over av nye ideer; nye måter å ta ut strategien på.
Ingen, selv ikke de, kan gjøre alt, men alt de gjør, det gjør de for byen!
Lilleputt kan kapre Årets Markedsfører-tittel: – Vi har gjort så mye gærent (Kampanje)
Arkaden kjemper mot DNB og Norwegian om prestisjetung pris: – Vi er definitivt outsideren (Varden)