Sondre og Mats kom til oss for å få hjelp. Oppdraget startet med en Brand Sprint, for å definere merkevarestrategien og utarbeide en merkevareplattform. Denne dannet grunnlag for utvikling av et nytt navn, en ny visuell identitet og en ny nettside.
Aicono er sammensatt av AI og Economy – essensen av det merkevaren tilbyr og er tuftet på. Veien er kort til å etablere og ta eierskap til begrepet Aiconomy – fremtidens økonomiske rådgivning. Det har allerede blitt navnet på det månedlige nyhetsbrevet som Aicono sender ut, og vi blir ikke overrasket om de allerede planlegger en årlig Aiconomy-konferanse. 😉
Den visuelle identiteten er digital og moderne og fremstår som intuitiv og brukervennlig. Det skal være lekende lett å bli – og være – kunde av Aicono. Siden deres stjernekunder er over gjennomsnittet interessert i teknologi, laget vi
nettsiden i både light- og dark-mode, og lar brukeren velge den versjonen de liker best. En morsom og profilbyggende gimmic.