Trine har bachelor i markedsføring fra høyskolen i Kristiania og jobbet med PR og kommunikasjon i byrået MSL i Oslo. Det hadde hun planer om å gjøre en stund til, men så kom Covid og lock-down…
– Å flytte hjem til Skien har alltid vært vår plan på sikt. Men med lock-down, et trangt hjemmekontor og en liten baby, ble lengselen etter familie, mer plass og grønne omgivelser stor, forteller Trine. – Vi kom over drømmehuset på landlige Hoppestad, vant budrunden og satt igjen med skrekkblandet fryd.
I MSL jobbet Trine med internasjonale merkevarer som Burger King, Sensodyne og Domestos. Hun bidro med strategi, PR og innholdsproduksjon til digitale flater. Hun håndterte blant annet Burger King sin Facebook- og Instagram-konto fra A til Å. – Vi laget innholdsstrategi og posteplaner, produserte og publiserte innhold løpende. Vi svarte også på alle henvendelser og kommentarer – og det var til tider litt av en jobb det å håndtere sultne gjester som krisemaksimerer, sier Trine, og ler når hun tenker tilbake på den hektiske tiden.
Influensermarkedsføring er blitt et buzzord i bransjen. Med en spesiell interesse for sosiale medier, var det naturlig for Trine å ta ansvar for å utvikle byråets kompetanse på dette fagfeltet. – Brukt riktig kan influensere bidra til å styrke merkevaren på en kostnadseffektiv måte. Nå har det blitt en “stueren” mediekanal, men kunnskapsnivået både hos annonsører og byråer er fortsatt lavt. Dette ønsket jeg å gjøre noe med, forteller Trine.
Her er Trines 10 tips til god bruk av influensere:
Ønsker du å vite mer om influensermarkedsføring? Eller sosiale medier og marketing for hire? Ta en prat med Trine, gjerne over en kaffekopp i Powerhouse Telemark.